Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Συζητήσεις και επιχειρήματα για το Άγιο Φως


Το Άγιο Φως του Παναγίου Τάφου και τα επιχειρήματα των αρνητών του

Καθώς πλησιάζει η Ανάσταση, η προσοχή πολλών στρέφεται στο φαινόμενο του Αγίου Φωτός του Παναγίου Τάφου.

«Α΄ Σχετικά με τα κεριά:

1) Τα κεριά οι παριστάμενοι δεν τα προμηθεύονται αποκλειστικά από τον Πανάγιο Τάφο. Αρκετοί φέρνουν δικά τους κεριά, ακόμα και από τη χώρα τους.
Να είσαι σίγουρος ότι αν ήταν υποχρεωτικό να έχεις πάρει το κερί σου αποκλειστικά από τον Πανάγιο Τάφο, αυτοί που αμφισβητούν το θαύμα θα το πρόβαλαν αυτό ως απόδειξη ότι τα κεριά είναι “πειραγμένα”. Όμως, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όπως πολλοί παίρνουν κεριά από τον Πανάγιο Τάφο ως “ευλογία”, έτσι και άλλοι - ειδικά οι δύσπιστοι - φέρνουν μαζί τα δικά τους. Άρα, απορρίπτεται το επιχείρημα ότι κάποιος μπορεί να ελέγξει και να “πειράξει” ΟΛΑ τα κεριά που ανάβουν στον Πανάγιο Τάφο.

2) Κανείς δεν έχει δει κανέναν στον Πανάγιο Τάφο να “βουτάει τις λαμπάδες σε υγρό φώσφορο (ή σε οτιδήποτε τέλος πάντων) 15-20 λεπτά πριν” την τελετή. Αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο, θα είχε γίνει σάλος! Δεν υπάρχει ούτε το πειστήριο της υγρότητας, καθώς οι λαμπάδες και τα κεριά που προμηθεύεται κανείς από τον Πανάγιο Τάφο δεν έχουν το φυτίλι τους υγρό. Σίγουρα, αν έδιναν σε κάποιον ένα τέτοιο κερί αυτός θα διαμαρτυρόταν, λέγοντας “τι μου δίνετε κερί με βρεγμένο φυτίλι, το βρεγμένο φυτίλι δεν ανάβει”. Όμως κάτι τέτοιο ποτέ δεν έχει ακουστεί. Άρα απορρίπτεται το επιχείρημα ότι τα κεριά του Παναγίου Τάφου έχουν εμβαπτιστεί συγκεκριμένα στην ουσία που παρουσιάζει ο κ. Καλόπουλος.

3) Η ώρα που περιμένουν οι παριστάμενοι με τις λαμπάδες για να βγει το Φως είναι πολύ περισσότερη από “15-20 λεπτά”, γιατί έχουν στηθεί, μαζί με τα κεριά και τις λαμπάδες τους, από ώρες εκεί μέσα (ίσως κάποιοι έχουν περάσει εκεί τη νύχτα για να πάρουν σειρά). Ωστόσο ΠΟΤΕ δεν έχει συμβεί να ανάψουν κεριά πριν αρχίσει ο Πατριάρχης να διαβάζει την ευχή. Δεν είναι παράξενο; Τι φοβερός υπολογισμός ακριβείας είναι αυτός, που κάνει τα κεριά να ανάψουν μετά από τόσες ώρες; Ούτε ωρολογιακή βόμβα να ήταν! Άρα, απορρίπτεται το επιχείρημα ότι τα κεριά που ανάβουν χωρίς τη λαμπάδα του Πατριάρχη έχουν ανάψει λόγω κάποιας χημικής ουσίας, με την οποία εμβαπτίστηκαν.

4) Σχετικά με την ακαΐα του Αγίου Φωτός στα πρώτα 20 λεπτά, δεν είδα κανέναν στην εκπομπή που δείχνει το βίντεο να βάζει το χέρι του για τόση ώρα στη φλόγα που παρήγαγε χημικά ο κ.Καλόπουλος. Ούτε καν ο ίδιος δεν το έκανε! Όλοι περιορίστηκαν σε στιγμιαία περάσματα δευτερολέπτων, πράγμα που με το συμπάθειο, το κάνει και η γάτα μου. Καμμία σχέση με τα όσα βλέπουμε στο βίντεο να κάνουν οι πιστοί, ή με τη μαρτυρία της γυναίκας στο βίντεο, ότι έβαλε τη λαμπάδα ΜΕΣΑ στα μακριά μαλλιά της κόρης της και δεν λαμπάδιασαν.

Όσο για το “επιχείρημα” του κ. Καλόπουλου με την “παλμική κίνηση της φλόγας από 33 κεριά που δεν καίει επειδή είναι παλμική” (ή κάπως έτσι) εγώ ξέρω και καλύτερα ανέκδοτα. Όμως, δεν θα είμαι απόλυτος. Προκαλώ οποιονδήποτε πιστεύει αυτή τη νεοφανή θεωρία να σπεύσει να την αποδείξει: Να τραβήξει μόνος του βίντεο όπου θα περνάει τη φλόγα από 33 κεριά, που μάλιστα θα έχουν ανάψει μόνα τους από υγρό φώσφορο, επάνω στο πρόσωπό του, τα μαλλιά του, τα μουστάκια/γένια του (αν έχει) όχι για είκοσι λεπτά, αλλά μόνο για πέντε. Μετά να μου στείλει το βίντεο για να το δω και να το ανεβάσω ως απόδειξη του ότι η θεωρία της “παλμικής φλόγας” ισχύει, και αποτελεί απόδειξη ότι η ακαΐα με το Άγιο Φως στον Πανάγιο Τάφο είναι ένα απλό φυσικό φαινόμενο που μπορεί να αναπαράγει ο καθένας.



Β΄Σχετικά με τον κ. Καλόπουλο:

1) Ο κύριος αυτός, που εμφανίζεται ως “ερευνητής” και μάλιστα των “σκεπτικιστών Ελλάδος”, (εδώ δεν ξέρω να σας πω αν υπάρχει κάτι τέτοιο ή αν είναι μια βαρύγδουπη ταμπέλα που δημιούργησε αυτός μόνος του για να δίνει πρεστίζ στον ίδιο και ίσως σε κανα-δυο φίλους του) έχει ένα χαρακτηριστικό πρωτοφανές: “Ερευνά” εξ αποστάσεως! Προσωπικά, δεν ξέρω κανέναν ερευνητή που να ερευνά σοβαρά και υπεύθυνα το αντικείμενο της έρευνάς του μην έχοντας δει ποτέ τις εκδηλώσεις του από κοντά. Εσείς θα παίρνατκμε στα σοβαρά έναν ερευνητή που ερευνά την παλλίρροια του Ευρίπου από την… Αμερική, έχοντας δει κάποιες εκδηλώσεις της σε ταινία; Εγώ γιατί να πάρω στα σοβαρά αυτόν τον κύριο που αποφαίνεται - ή μάλλον δογματίζει… - για το τι είναι το Άγιο Φως χωρίς να έχει πάει ποτέ από κοντά να το δει, να φέρει πίσω ένα κεράκι του Παναγίου Τάφου βρε αδελφέ, να μας αποδείξει ότι είναι εμποτισμένο στη χημική ουσία την οποία αυτός ισχυρίζεται;

2) Ο συγκεκριμένος κ. Καλόπουλος όσον αφορά την έρευνα επί του Αγίου Φωτός δεν στερείται μόνο την εμπειρία του αυτόπτη μάρτυρα, αλλά και την επιστημονική κατάρτιση που θα του επέτρεπε να μελετήσει διεξοδικά το θέμα. Μηχανολόγος έχει σπουδάσει ο άνθρωπος. Γι’ αυτό προφανώς κάθεται και γράφει βιβλία από μακριά, ενώ οι επιστήμονες που θέλουν να μελετήσουν “παράξενα φαινόμενα” και από κοντά πηγαίνουν και συγκεκριμένη μεθοδολογία ακολουθούν. ΚΑΙ ΟΜΩΣ, ο ίδιος υποστηρίζει τις “πολύτιμες κρίσεις των ειδικών σε κάθε επιστημονικό τομέα” και την “επιτόπια έρευνα σε τόπους «θαυμάτων»”, χωρίς ο ίδιος να πληροί καμιά από τις δυο αυτές ιδιότητες και χωρίς να προσπαθεί έστω, να πράξει ανάλογα. Δάσκαλε πού δίδασκες και λόγο δεν εκράτεις δηλαδή. Πώς να τον πάρει στα σοβαρά ένα τέτοιον άνθρωπο κανείς;

3) Ο συγκεκριμένος κ. Καλόπουλος δεν είναι αμερόληπτος. Έχει γράψει βιβλία που δήθεν “απομυθοποιούν” την Αγία Γραφή. Στα βιβλία αυτά κάνει διάφορα λογικά άλματα και κουτοπόνηρους ισχυρισμούς, αγνοώντας επειδεικτικά τη διεθνή βιβλιογραφία. Παράλληλα “συμμετέχει στο συλλογικό βιβλίο: Αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας (Εκδόσεις Αρχέτυπο Θεσσαλονίκη 2002)” μαζί με τους Ρ(αδάμανθυ) Αναστασάκη (που είναι και μασόνος αν δεν κάνω λάθος), Μ. Βερέττα, Π. Μαρίνη, Γ. Τσαγκρινό και άλλους νεοπαγανιστές. (Βλ. http://www.epanellinismos.com).

Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι, και ένας δήθεν “σκεπτικιστής” και “αμερόληπτος” με την… αναβίωση της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και τους φανατικούς πιστούς της; Είναι φανερό ότι ο άνθρωπος είναι στρατευμένος στο να χτυπήσει την πίστη στον Χριστό, Κύριος οίδε για ποιους προσωπικούς του λόγους, και για το σκοπό αυτό δεν διστάζει να συνασπιστεί με ανθρώπους που μεροληπτούν υπέρ κάποιας θρησκείας κι εξακοντίζουν ανερυθρίαστα τους πιο αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς που υπάρχουν (πρόχειρο παράδειγμα, οι “άορνοι τόποι”), ανθρώπους με τους οποίους σύμφωνα με ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ κριτήρια, δεν θα έπρεπε να συνεργάζεται. Σύμφωνα λοιπόν, με τα δικά του λεγόμενα, ότι δεν θα έπρεπε να εξετάζονται ως μάρτυρες για θαύματα πιστοί γιατί είναι προκατειλημμένοι υπέρ τους, μήπως θα έπρεπε να εξαιρεθεί και ο ίδιος ως άπιστος γιατί είναι προκατειλημμένος εναντίον τους; Πάντα σύμφωνα με τα δικά του λεγόμενα, μια και προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχουν και πιστοί, και άπιστοι άνθρωποι που είναι αμερόληπτοι, απλά ο ίδιος δεν ανήκει σε αυτούς. Οπότε και οι “αποδείξεις” του κατά του θαύματος του Αγίου Φωτός, εντάσσονται μέσα στη γενική του ατζέντα να υποτιμήσει και ει δυνατόν, να εξευτελίσει την χριστιανική πίστη σε κάθε τομέα, και για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα εθελοτυφλεί σε όλα όσα του χαλάνε τη σούπα.

Δια ταύτα, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι και ο ίδιος και οι “έρευνές” του είναι αναξιόπιστες, κοινώς για τα πανηγύρια.


Γ΄ Σχετικά με τις “αστραπές”

Ώστε “η σκόνη φωσφόρου προκαλεί αστραπές”;;... Τέτοιον ισχυρισμό δεν κάνει ούτε καν ο Καλόπουλος! Πού ακούσατε, πού είδατε γραμμένο ότι “η σκόνη φωσφόρου προκαλεί αστραπές”; Σας παρακαλώ να μου το υποδείξετε. Επίσης, να μου δείξετε με στοιχεία ποιοί είναι αυτοί που σκορπίζουν σκόνη φωσφόρου μέσα στον Πανάγιο Τάφο, πάνω από τα κεφάλια ανθρώπων που από τέτοιες ενέργειες κινδυνεύουν να καούν ζωντανοί. Υποθέτω, ότι όποιος γράφει κάτι τόσο σοβαρό που κανένας άλλος δεν το λέει, πρέπει να το έχει δει με τα μάτια του, ίσως και να το έχει καταγράψει σε κάποιο βίντεο ή έστω φωτογραφία. Οπότε όποιος τα έχει κάνει αυτά, ας μην αργεί να παρουσιάσει τις αποδείξεις. Θα μπορούσε και ο κ. Καλόπουλος να τις παρουσιάσει, καθώς έχει και πρόσβαση στα ΜΜΕ (εμφανίζεται στην τηλεόραση ανελλιπως με τις “αποκαλύψεις” του κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα).

Οι “αστραπές” στον Πανάγιο Τάφο έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: πολλές φορές ξεκινούν από χαμηλά και ανεβαίνουν ψηλά, ενώ συχνά έχουν σχήμα σφαιρικό, σαν μπάλες φωτός, που περνούν ανάμεσα από τον κόσμο χωρίς να τον καίνε και ανάβουν τα κεριά του. Τέτοια φαινόμενα θυμίζουν αυτά που στην Φυσική ονομάζονται “σφαιρικοί κεραυνοί” και ακόμη εξετάζονται από την Επιστήμη, και απ’ όσο ξέρω δεν μπορούν να αναπαραχθούν τεχνητά με… σκόνες, ενώ κάποιοι που προσπάθησαν με άλλες μεθόδους να τα αναπαράγουν κεραυνοβολήθηκαν κιόλας. (Βλ.http://www.physics4u.gr/faq/lightningball.html) Γενικά, οι σφαιρικοί κεραυνοί δεν υπάρχει περίπτωση να μην βλάψουν όποιον βρεθεί κοντά τους, ενώ συνοδεύονται από αίσθηση θερμότητας και “χαρακτηριστική άσχημη μυρωδιά … σαν τη μυρωδιά του όζοντος, του καιγόμενου θείου ή του νιτρικού οξέος” που ποτέ δεν αναφέρεται από τους παριστάμενους στον Πανάγιο Τάφο.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι αστραπές είναι τα φλάς των φωτογραφικών μηχανών. Παρότι κάποιες λάμψεις μπορούν να εξηγηθούν έτσι, δεν μπορούν να εξηγηθούν με αυτό τον τρόπο οι σφαίρες που περνούν ανάμεσα στον κόσμο και πάνε ψηλά ή σκάνε σε κολώνες και ανάβουν κεριά, ή το λευκό φως που συγκεντρώνεται αισθητά σε κάποια σημεία αφήνοντας τα υπόλοιπα σκοτεινά (σε αντίθεση με τα φλας που θα έπρεπε να φωτίσουν ισομερώς όλο τον χώρο).

Οπότε, ούτε η εξήγηση του σφαιρικού κεραυνού, ούτε η εξήγηση των φωτογραφικών φλας, ούτε βέβαια και η εξήγηση της… σκόνης φωσφόρου ικανοποιούν όσον αφορά την ταυτότητα των αστραπών και φωτεινών σφαιρών μέσα στον Πανάγιο Τάφο. Για κάτι άλλο πρόκειται.

Ας δούμε τώρα, μέρες που είναι, και κάποια γεγονότα από την Παλαιά Διαθήκη.
Για πολλά από τα θαύματα που επιτέλεσε ο Μωυσής μπροστά στον Φαραώ, ώστε να αφήσει να φύγουν οι Ισραηλίτες από την Αίγυπτο, οι μάγοι του παλατιού του έκαναν παρόμοια στη συνέχεια. (Για παράδειγμα στο Έξοδος 7:19-21 Το ποτάμι μετατρέπεται σε αίμα, στο Έξοδος 8:5-6 η Αίγυπτος γεμίζει βατράχια κτλ.) Το ότι κάποιοι μπόρεσαν με κάποιους τρόπους να παράγουν παρόμοια αποτελέσματα, δεν σημαίνει ότι τα θαύματα του Μωυσή δεν ήταν γνήσια, δεν προέρχονταν δηλ. από τον αληθινό Θεό. Σημαίνει μόνο ότι αυτοί οι κάποιοι μπόρεσαν να παράγουν παρόμοια αποτελέσματα με κάποια από τα θαύματα - και όχι με όλα.»


Όμως γενώνται προβληματισμοί και ερωτήματα, όπως:

1) Πόσος χρόνος χρειάζεται για ν’ αναφλεγή ο φωσφόρος ερχόμενος σε επαφή με το οξυγόνο;

Είναι γνωστό ότι απαιτείται ελάχιστος χρόνος, ίσως μερικών λεπτών, όχι ωρών. Αλλά ας τους κάνουμε την χάρη να δεχθούμε χρόνο 1-2 ωρών.

Οι χριστιανοί αγοράζουν την δέσμη των 33 κεριών πολλές ώρες, μερικές φορές και αρκετές ήμερες πριν, από τους εμπόρους της αγοράς των Ιεροσολύμων. Παραμένουν μέσα στο Ναό της Αναστάσεως ή και έξω από αυτόν πολλές φορές από το βράδυ της Μ. Παρασκευής, και περιμένουν το Άγιο Φως το μεσημέρι του Μ.Σαββάτου. Αυτό σημαίνει ότι τα κεριά εμποτισμένα με φωσφόρο πρέπει να αυταναφλεγούν πριν την ώρα αφής του Αγίου Φωτός.

2) Πως η αυτανάφλεξη γίνεται μόνο μέσα στον ιερό χώρο και κατά την διάρκεια της τελετής και όχι πριν ή μετά; Τέτοιος συγχρονισμός; Αν επρόκειτο για προσχεδιασμένη ενέργεια, θα έπρεπε να είχαμε άκαιρες και πρόωρες η μεταχρονισμένες αναφλέξεις και μέσα στον ναό και έξω στον προαύλειο χώρο όπου συνωστίζονται πολλά τα πλήθη των χριστιανών, ορθοδόξων και ετεροδόξων, Αρμενίων, Κοπτών, Συριανών, άλλων θρησκευμάτων και τουριστών, και Εβραίων αστυνομικών.

3) Η προμήθεια των κεριών γίνεται είτε σε υπαίθριους χώρους, είτε σε καταστήματα, που έχουν το εμπόρευμα εκτεθιμένο στους αέρηδες, από έμπορους όχι χριστιανούς-συνωμότες, αλλά πολλές φορές Μουσουλμάνους Άραβες της Ιερουσαλήμ. Όλοι αυτοί θα έπρεπε να βρίσκονται σε συνεννόηση και σύμπραξη με τους διενεργούντες την απάτη.

Και πως ως τώρα δεν βρέθηκε κάποιος πωλητής να καταγγείλει την σκευωρία και απάτη;

Και πως και πότε και ποιος εμποτίζει τα κεριά με φωσφόρο; Αν αυτό το κάνει ο πωλητής, θα πρέπει να το κάνει αρκετό χρόνο πριν για να έχει τα κεριά έτοιμα ώστε πουλώντας τα να εξαπατήσει τους αγοραστάς και να μην αντιληφθούν την συμπαιγνία. Αν τα εμποτίζει πολύ χρόνο πριν και αυτά είναι εκτεθιμένα στον πάγκο του εμπόρου πως δεν αυταναφλέγονται;

4) Μήπως οι γριούλες οι ερχόμενες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ρωσία, την Ρουμανία περιβρέχουν τα κεριά με φωσφόρο; Και ενώ είναι μάρτυρες του φαινομένου εξαπατούν και εξαπατώνται; Και πως ως τώρα όλες αυτές οι χιλιάδες των ηλικιωμένων προσκυνητριών κρατούν ζηλότυπα επτασφράγιστο το ένοχο μυστικό και δεν το έχουν αποκαλύψει έστω και από αφελή συμπεριφορά;”


Πότε ανακαλύφθηκε ο Φώσφορος;

«Για όσους λένε για χρήση φωσφόρου κατά την αφή του Αγίου Φωτός διαβάστε ένα ιστορικό το οποίο αναφέρεται στις πρώτες μαρτυρίες… Γύρω στον 9ο αιώνα αρχίζει να παρουσιάζεται από προσκυνητές το εν λόγω φως ως θαύμα, ως θεόπεμπτο δώρο που “κατέρχεται ουρανόθεν στον Άγιο Τάφο”. Μια ακόμη μαρτυρία, από τις πρώτες που αποδίδουν υπερφυσικό χαρακτήρα στο άναμμα του Αγίου Φωτός ήταν αυτή του Γάλλου Βερνάρδου (Bernardus Monachus), Καθολικού μισιονάριου και μοναχού, ο οποίος έκανε προσκυνηματικό ταξίδι στην Αίγυπτο και την Παλαιστίνη μεταξύ του 865 έως το 870 μ.Χ. και αποδίδει σε άγγελο τη μετάδοση του φωτός στον Πατριάρχη. Στην καταγραφή του προσκυνηματικού ταξιδιού του αναφέρει…”Αλλά είναι άξιο λόγου αυτό που συμβαίνει το Άγιο Σάββατο, κατά την Πασχαλινή Αγρυπνία. Το πρωί η λειτουργία ξεκινάει σε αυτόν τον Ναό [του Τάφου του Κυρίου]. Κατόπιν, όταν τελειώσει αρχίζουν να ψάλουν το Κύριε Ελέησον μέχρις ότου ένας άγγελος έρθει και ανάψει το φως στα λυχνάρια που κρέμονται πάνω από τον τάφο. Ο πατριάρχης μεταδίδει από το φως στους επισκόπους και τον υπόλοιπο λαό, και ο καθένας έχει φως εκεί όπου στέκεται” .

Τώρα αφού διαβάσατε για το Άγιο Φώς, διαβάστε παρακάτω και για την ανακάλυψη του φωσφόρου ….Ανακαλύφθηκε το 1669 από τον αλχημιστή Μπραντ που αναζητώντας την φιλοσοφική λίθο έλαβε δια ξηράς απόσταξης από υπολείμματα ούρων, μια ουσία η οποία παρουσίαζε την περίεργη ιδιότητα να εκπέμπει φως στο σκοτάδι. Εξ αυτής ακριβώς της ιδιότητας την ονόμασε (φως+φέρον) φωσφόρο.

Αυτόν τον πρωτογενή τρόπο παρασκευής προσπάθησε να κρατήσει επτασφράγιστο μυστικό μέχρι που δεν άντεξε και ο ίδιος ο Μπραντ το εκμυστηρεύθηκε στον Κραφτ όπου και εκείνος με την σειρά του τελικά επέδειξε το “περίεργο” αυτό στοιχείο στην Αυλή του Βασιλέως της Αγγλίας Κάρολου τον Β΄ το 1677.
Παράλληλα όμως και ο Κούνκελ εργαζόμενος ανεξάρτητα παρήγαγε ίδια ουσία το 1676, ενώ ο μέγας Άγγλος φυσικός και χημικός Μπόυλ μελέτησε τη νέα αυτή φωτοβόλο ουσία την οποία και ονόμασε noctiluca. Έτσι το σύνηθες πλέον όνομα που καθιερώθηκε τότε για το στοιχείο αυτό ήταν ο αγγλικός φωσφόρος ή φωσφόρος του Μπόυλ σε διάκριση από τον φωσφόρο της Μπολόνιας ή Βολωνίας που ήταν θειούχο βάριο με κάποιες άλλες προσμίξεις που εξέπεμπε όμως φως μόνο μετά από έκθεση στον ήλιο.

Ένα αιώνα αργότερα το 1770 ο Γκαν ανακάλυψε ότι το κυριότερο στοιχείο των οστών είναι το φωσφορικό ασβέστιο και ο Σέελε εξ αυτού καταφέρνει το 1777 να καρασκευάσει φωσφόρο από την τέφρα οστών. Το ίδιο δε έτος ο Λαβουαζιέ διαπιστώνει και την πραγματική φύση του φωσφόρου ως χημικό στοιχείο όπου και μελέτησε τις ιδιότητές του.

ΠΗΓΗ…Τα παραπάνω αποσπάσματα είναι από την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδια ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ

Τώρα πείτε μας λοιπόν τι χημικό χρησιμοποιούσαν οι εκάστοτε Πατριάρχες για να ανάψουν οι λαμπάδες πριν το 1669? Ούτε σπίρτα ούτε αναπτήρες υπήρχαν τότε και βεβαίως ούτε φώσφορος.

Τώρα πλάκα θα έχει να μας πείτε ότι τον φωσφορο τον είχαν ανακαλύψει τον 9ο αιώνα οι παπάδες και το κρύβαν τόσα χρόνια…”»


Νομίζω ότι έχει πλέον πέσει αρκετό φως στο θέμα του Αγίου Φωτός. Σε κάθε περίπτωση όμως, ισχύει η πρόκληση που ανέφερα παραπάνω: Όποιος πιστεύει ότι η “παλμική κίνηση της φλόγας από 33 κεριά δεν καίει επειδή είναι παλμική” (ή κάπως έτσι) να σπεύσει να το αποδείξει: Να τραβήξει μόνος του βίντεο όπου θα περνάει τη φλόγα από 33 κεριά, που μάλιστα θα έχουν ανάψει μόνα τους από υγρό φώσφορο, επάνω στο πρόσωπό του, τα μαλλιά του, τα μουστάκια/γένια του (αν έχει) όχι για είκοσι λεπτά, αλλά μόνο για πέντε. Μετά να μου στείλει το βίντεο για να το δω και να το ανεβάσω ως απόδειξη του ότι η θεωρία της “παλμικής φλόγας” ισχύει, και αποτελεί απόδειξη ότι η ακαΐα με το Άγιο Φως στον Πανάγιο Τάφο είναι ένα απλό φυσικό φαινόμενο που μπορεί να αναπαράγει ο καθένας.

Αν κάποιος καταφέρει να αναπαράγει ΟΛΕΣ τις εκδηλώσεις του Αγίου Φωτός με φωσφόρο (ακαΐα, μπλε και άσπρες αστραπές, μπάλες φωτός κτλ) και μάλιστα χωρίς να βρωμίσει ο χώρος του και χωρίς να δηλητηριαστούν οι παριστάμενοι από τα αέρια, και το δικό του βίντεο θα είναι ευπρόσδεκτο.