Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός μας λέει ότι η Θεία Λειτουργία ονομάζεται και Θεία Μετάληψις, διότι κατ' αυτή μεταλαμβάνουνμε της Θεότητος του Ιησού Χριστού. Την ονομάζει δε και Θεία Κοινωνία, διότι κατ' αυτήν κοινωνούμε και μετέχουμε της Σαρκός και της Θεότητος του Ιησού Χριστού.
Κατ' αυτόν τον τρόπο μπορούμε να πούμε ότι η Θεία Λειτουργία βιώνεται από τους πιστούς (όταν αυτοί κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων) και ώς Θεία Κοινωνία και ώς Θεία Μετάληψις.
Όσα αισθάνεται και ζεί ο άξιος ιερέας που λειτουργεί και εκείνος, που αξίως συμμετέχει στη Θεία Κοινωνία, δεν μπορεί να τα πεί με λόγια να τα περιγράψει ούτε να τα εκθέσει. Δεν μπορεί να τα πεί με λόγια, να τα βάλει πάνω σε ένα χαρτί και να τα γράψει, δεν περιγράφονται με λέξεις.
Κινδυνεύει δηλαδή να κενωθεί η αλήθεια, η αλήθεια του μεγάλου Μυστηρίου, που δεν βρίσκεται στα λόγια , στις ωραίες ποιητικές εκφράσεις, στα τυχόν καλολογικά στοιχεία, που θα χρησιμοποιήσουμε αλλα στο απροσπέλαστο ΓΕΓΟΝΟΣ της μεταβολής των Τιμίων Δώρων, του άρτου και του οίνου, του ψωμιού και του κρασιού σε Σώμα και Αίμα Κυρίου. Τα λόγια μειώνουν το γεγονός. Το γεγονός αυτό βιώνεται όμως ψυχοσωματικά ανάλογα με:
1. Την πνευματικότητα του πιστού
2. Την πίστη του
3. Την καθαρότητά του
4. Την μετάνοιά του και ανάλογα με
5. Την ειλικρινή λαχτάρα που έχει ο πιστός για να κοινωνήσει
Στην Θεία Λατρεία συμμετέχει όλος ο άνθρωπος:
1. Η ψυχή και το σώμα
2. Ο νούς και τα οστά
3. Η καρδιά, οι πέντε σωματικές αισθήσεις και ακόμη
4. Τα σπλάχνα!
Κατ' αυτόν τον τρόπο μπορούμε να πούμε ότι η Θεία Λειτουργία βιώνεται από τους πιστούς (όταν αυτοί κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων) και ώς Θεία Κοινωνία και ώς Θεία Μετάληψις.
Όσα αισθάνεται και ζεί ο άξιος ιερέας που λειτουργεί και εκείνος, που αξίως συμμετέχει στη Θεία Κοινωνία, δεν μπορεί να τα πεί με λόγια να τα περιγράψει ούτε να τα εκθέσει. Δεν μπορεί να τα πεί με λόγια, να τα βάλει πάνω σε ένα χαρτί και να τα γράψει, δεν περιγράφονται με λέξεις.
Κινδυνεύει δηλαδή να κενωθεί η αλήθεια, η αλήθεια του μεγάλου Μυστηρίου, που δεν βρίσκεται στα λόγια , στις ωραίες ποιητικές εκφράσεις, στα τυχόν καλολογικά στοιχεία, που θα χρησιμοποιήσουμε αλλα στο απροσπέλαστο ΓΕΓΟΝΟΣ της μεταβολής των Τιμίων Δώρων, του άρτου και του οίνου, του ψωμιού και του κρασιού σε Σώμα και Αίμα Κυρίου. Τα λόγια μειώνουν το γεγονός. Το γεγονός αυτό βιώνεται όμως ψυχοσωματικά ανάλογα με:
1. Την πνευματικότητα του πιστού
2. Την πίστη του
3. Την καθαρότητά του
4. Την μετάνοιά του και ανάλογα με
5. Την ειλικρινή λαχτάρα που έχει ο πιστός για να κοινωνήσει
Στην Θεία Λατρεία συμμετέχει όλος ο άνθρωπος:
1. Η ψυχή και το σώμα
2. Ο νούς και τα οστά
3. Η καρδιά, οι πέντε σωματικές αισθήσεις και ακόμη
4. Τα σπλάχνα!